Hoe koopkrachtig is uw verzorgingsgebied?

Wat is uw winkel- en klantprofiel?
Breng uw winkel- en verzorgingsgebied in kaart. Voor elke drogisterij, parfumerie, cosmetica- of  gezondheidswinkel kunnen wij een exclusief onderzoek uitvoeren binnen de eigen regio. U bepaald wat u wilt weten over uw klanten/winkeldoelgroep. Basis hiervoor zijn de digitale klantgegevens uit uw systeem en gegevens uit onze eigen database.

Klantprofiel
Meten is weten en dat kan vanaf nu met Drogistenweekblad in samenwerking met Marktdata/geografische marktanalyse. Een unieke marktonderzoek mogelijkheid om tot op postcode niveau uw verzorgings- en winkelgebied in beeld te brengen. Wie zijn uw klanten, welke producten kopen zij? Wat vinden uw klanten van uw winkel? Welke producten en diensten verwachten zij van U? Waar zitten uw concurrenten? Waar zit uw omzet? Waar liggen de marktkansen? Ook onderzoeken wij of het in uw regio mogelijk is om informatie over gezinssamenstelling, leeftijd, inkomen, huis- en autobezit. Wat is hun bestedingsruimte?

Winkelprofiel

  • Product: welk assortiment wordt er gevoerd? Hoe duidelijk is het gevoerde merkenbeleid. A- naast B-merken en privat-label? Hoe wordt het ‘schap’ ervaren?
  • Personeel: welke kennis en kunde is nodig binnen het vastgestelde assortiment? Zijn medewerkers in staat om productvoordelen te vertalen naar klantvoordelen? Kunnen zij gericht advies geven? Hoeveel fte’s heb ik nodig. Full- en parttime naast eventuele te specialiseren oproepkrachten?
  • Plaats: hoe ziet het bestemmingsplan eruit? Welk type aanbieders zijn in het werkgebied aanwezig? Welke uitbreidingsmogelijkheden zijn er? Voldoende parkeerruimte?
  • Prijs: welke prijsstrategie wordt gevoerd? Koersen op toegevoegde waarde of op volume? Of combinatie van beide?
  • Presentatie: winkel-, product- en schapinformatie,  presentatie en communicatie. Duidelijke en gemakkelijke winkelrouting?
  • Promotie: hoe te profileren? Advies, actiematig of specialisme gericht? Hoe de doelgroep te bereiken?

Het bereiken van consumenten online biedt veel mogelijkheden. Enquêtes, nieuwsbrieven, productcampagnes maken het mogelijk een concreet aanbod te doen en informatie te verzamelen over uw klanten cq uw winkel- en verzorgingsgebied. Het verzamelen van informatie over uw klanten wordt meer en meer noodzakelijk om tot gerichte klantbenadering over te gaan. De digitale mogelijkheden zijn er maar u moet er dan wel bewust voor kiezen. Zo leert u uw klanten pas echt goed kennen. Welke gezondheidsbeleving hebben uw klanten maar ook wat zijn de behoeften? En dan heeft u de juiste handvatten om echt relevant te kunnen zijn voor uw klanten en om uw marketing- en verkooprendement te verbeteren!

Inschrijving

Geografische marktanalyse staat voor actuele en gedetailleerde klantprofielinformatie over uw marktgebied. Maak uw eigen marketing- en verkoopplan op basis van uw eigen unieke onderzoekcijfers binnen uw eigen werkgebied. Gerichter ondernemen geeft meer resultaat. Om de onderzoekmogelijkheden voor uw winkel in beeld te brengen kun u een inschrijfformulier opvragen via  info@drogistenweekblad.nl t.a.v. Maud Kolks. Wij nemen dan graag contact met u op om de mogelijkheden voor uw bedrijf te bespreken. Voor € 350,00 excl. btw heeft u al een uitvoerig geomarkt- profielrapport. Zie voorbeeldrapport.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *