D.I.O. wint NFV Franchise Innovatieprijs 2015

D.I.O. Drogisterijen, Coop en The Read Shop hebben tijdens de NFV Jaardag op 28 mei 2015 de NFV Franchise Innovatieprijs gewonnen! Het winnen van deze prijs onderstreept de bijzondere samenwerking tussen de drie retailers en de innovatieve prestatie die hier uit voortgekomen is. Volgens de NFV is het een unieke samenwerking waarbij iedere formule in een andere branche actief is. ‘Via een shop-in-shop concept spelen ze met een breed assortiment in op de veranderende retailmarkt’, aldus de NFV.

Innovatieprijs1Na een succesvolle pilot in Nijverdal in mei 2014, breidden supermarktorganisatie Coop, The Read Shop en D.I.O. Drogisterijen hun samenwerking verder uit. Na een intensieve verbouwing hebben ook de Coop supermarkten in Meijel en Musselkanaal begin maart 2015 hun deuren geopend met de toevoeging van een shop-in-shop met The Read Shop en D.I.O. Drogisterij. Door de unieke samenwerking van de drie formules wordt er met landelijke slagkracht en lokale relevantie invulling gegeven aan een maatschappelijk thema: het behouden, vergroten of creëren van leefbaarheid in kleinere kernen.

Met de toevoeging van shop-in-shops The Read Shop en D.I.O. Drogisterijen, bieden de samenwerkende partijen een nóg breder assortiment en wordt bovendien de productiviteit van de Coop supermarkt vergroot, net als de algehele klanttevredenheid en omzet. De unieke samenwerking laat goed zien dat alle betrokken partijen constant op zoek zijn naar nieuwe kansen en mogelijkheden. In de toekomst wordt de samenwerking tussen de drie formules verder geïntensiveerd. Dit jaar nog worden er twee winkels voorzien van dit shop-in-shop concept.

De Nederlandse Franchise Vereniging (NFV) reikt jaarlijks de NFV Franchise Innovatieprijs uit. Het doel van deze prijs is om Franchiseformules die een uitmuntende prestatie leveren of hebben geleverd op het gebied van innovatie een podium te bieden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *