Studenten geven consument een stem: 79% ontevreden over winkelverkopers
Studenten van het Windesheim Flevoland hebben voor Commercium onderzoek gedaan naar de mening van de consument over verkopers. Hieruit blijkt dat veel consumenten ontevreden zijn over de manier waarop zij door verkopers geholpen worden. Om bewustwording te creëren, hebben de studenten op social media een video verspreid waarin zij de consument een stem geven.
Uit het onderzoek blijkt dat consumenten zich er vooral aan ergeren wanneer een verkoper opdringerig is (79 procent) of onvoldoende kennis bezit (68 procent). Wanneer gevraagd wordt wat zij het liefst van verkopers zouden zien, staat kennis met 82 procent op nummer één. Ook vriendelijkheid en eerlijkheid zijn belangrijke kenmerken van een goede verkoper, aldus de consument. In totaal geven 65 van de 85 respondenten aan (vaker) naar een winkel gaan, wanneer de verkoper aan zijn of haar verwachtingen voldoet.
Commercium is een bedrijf uit Almere die een unieke positie inneemt door haar diensten specifiek te richten op duurzaam en succesvol ondernemen, leidinggeven en verkopen. Commercium heeft inmiddels 20 jaar ervaring met het trainen van verkopers, vooral in de retail.