Parfumeries ontvangen van klanten een gemiddelde beoordeling van 8,1


Uit onderzoek van Telefoonboek.nl is gebleken dat klanten over het algemeen zeer tevreden zijn over parfumerieën, zij geven hen gemiddeld een 8,1. Het bezoeken van een parfumerie is voor veel mensen een prettige ervaring. Vooral wanneer de werknemers voor u klaar staan en u kunnen adviseren over parfums. Een bezoek staat vaak in het teken van een cadeau of het zelf uitkiezen van een nieuwe geur. Professionaliteit en klantvriendelijkheid van het personeel zijn dan erg belangrijk. Telefoonboek.nl zocht uit wat de klachten en complimenten zijn in deze branche.

Beoordelingen op Telefoonboek.nl
Op de website van Telefoonboek kan men informatie vinden over verscheidene bedrijven. Ook kan hier een beoordeling en review worden achtergelaten voor het desbetreffende bedrijf. Door middel van deze reviews kan de consument een cijfermatige beoordeling inzien en eventueel zelf een review schrijven. Voor de categorie parfumerieën zijn er 70 reviews achtergelaten op Telefoonboek.nl. Het gemiddelde cijfer dat hieruit kwam is een 8,1.

Positieve reviews over parfumerieën
Een grote meerderheid (77,1%) van de reviews over parfumerieën is positief. Dit is terug te zien in het hoge gemiddelde. Het meest (18 keer) wordt de goede service van de werknemers geprezen. Hierop volgt een groot aantal uitingen (13 keer) van algemene positiviteit over parfumeries. Waarbij ‘top winkel’ vaak wordt genoemd. Wat verder erg wordt gewaardeerd (9 keer) is het assortiment van de winkels. Klanten geven aan hun vaste producten te kunnen vinden in verscheidene parfumeries of genoeg keuzes te hebben uit nieuwe producten. Opvallend is ook dat van 87% van de positieve beoordelingen boven de 8,5 zijn. Dit is ontzettend hoog.

Top drie meest voorkomende complimenten

  1. Goede service
  2. Algemeen positief
  3. Goed assortiment

Negatieve reviews over parfumerieën
Er is maar een klein deel van de reviews over parfumerieën in Nederland negatief (22,9%). Opvallend is de grote onvrede over personeel in parfumerieën. Het vaakste (9 keer) werd genoemd dat verkoopmedewerkers klanten onjuist bejegende of geen oog voor hen hadden. Hierna werden slechte service (3 keer) en slechte telefonische bereikbaarheid (2 keer) het vaakste genoemd.

Top drie meest voorkomende klachten

  1. Onvriendelijk personeel
  2. Slechte service
  3. Telefonische bereikbaarheid

Klanten hechten waarde aan behulpzaamheid
Uit de analyse van de positieve en negatieve reviews blijkt dat een juiste service en goede behandeling van de klant het meest gewaardeerd worden. Vooral de persoonlijke benadering van de verkoopmedewerkers draagt bij aan de algemene positieve uitkomst van de reviews. Wanneer dit niet op peil is, wordt de gehele winkel direct beoordeeld met een laag cijfer.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *