Vakprogramma BEAUTY DÜSSELDORF

Achtergrondinformatie, trendinformatie en handige tips voor de dagelijkse werkzaamheden


Nieuw: workshops rond de thema’s internet, social media en online marketing

Tot het aanbod van BEAUTY DÜSSELDORF, de beurs die van 9 tot en met 11 maart 2018 plaatsvindt, behoort naast de presentaties van ruim 1.500 exposanten en merken ook een eersteklas vakprogramma. Bij de branchetrefpunten, in het Trend Forum en bij het Meeting Point kunnen de bezoekers zich op een veelzijdig en op de praktijk afgestemd vakprogramma verheugen. Gerenommeerde sprekers en experts uit de branche bieden tijdens de meer dan 130 programmaonderdelen actuele trend- en achtergrondinformatie. Voor het eerst ligt de focus van het vakprogramma ook op het thema digitalisering. In de nieuwe BEAUTY Web S@lon worden workshops aangeboden die ingaan op de thema’s internet, social media en online marketing. Bij BEAUTY DÜSSELDORF is het gehele vakprogramma bij de prijs inbegrepen.

Trend Forum en Medical SkinCare
Het themaspectrum in het Trend Forum is met het segment Medical SkinCare uitgebreid. In hal 10 bieden gerenommeerde sprekers op compacte en informatieve wijze gratis vakkennis van het hoogste niveau uit de gebieden geneeskunde, wetenschap en praktijk en geven tips en ideeën voor de dagelijkse werkzaamheden. Het programma bij het Trend Forum & Medical SkinCare behandelt verschillende thema’s rond de complexe samenhang tussen huid en milieu, en informeert de bezoekers over de huidige wetenschappelijke zienswijze. Dit jaar staan onder meer de volgende thema’s centraal: stressmanagement voor de huid; hygiëne binnen het instituut en de praktijk; voeding – medicijn voor de huid; chemische peelings, apparatieve toepassingen of chirurgie – welke soort lifting is optimaal?; cosmetica en geneeskunde – gezamenlijk optreden tegen de tand des tijds; de nieuwste onderzoeksresultaten rond zon & huid; hightech treatments – de sterkste apparatieve behandelingen.

Thema ‘Digitalisering’ in de BEAUTY Web S@lon
Voor de eerste keer zullen op BEAUTY DÜSSELDORF ook de segmenten digitalisering en social media worden belicht. In hal 10 worden in de nieuwe BEAUTY Web S@lon interessante workshops rond de thema’s internet, social media en online marketing aangeboden. Experts tonen bijvoorbeeld welke stappen er genomen moeten worden voor het creëren van een website of bieden de noodzakelijke kennis voor doelgerichte online-communicatie-activiteiten. Hier vinden bezoekers compacte en duidelijke antwoorden op de volgende vragen: hoe maak ik een aantrekkelijke internetpresentatie? Wordt mijn aanbod op het internet gevonden? Welke mogelijkheden zijn er om bij zoekmachines bovenaan te staan? Hoe gebruik ik keywords? Zijn er specifieke aandachtspunten voor de branche?

Levendig programma bij het Meeting Point
Het centrale evenementforum voor het segment Cosmetica is het Meeting Point in hal 10. Hier presenteren exposanten hun noviteiten en trends. Bijzondere highlights in het vakprogramma zijn het Duitse make-upkampioenschap rond het thema ‘Athleisure Wear’ (vrijdag 9 maart om 11 uur) en het internationale make-upkampioenschap rond het thema ‘Urban Summer’ (zaterdag 10 maart om 16 uur). Andere hoogtepunten zijn de uitreiking van de awards ‘Goldene Maske für Visagistik’ aan de internationaal beroemde make-upkunstenaar Jabe op zaterdag 10 maart om 15.30 uur en ‘A Life of Beauty’ aan Franz Dannhauser (directeur van THALGO COSMETIC Duitsland) op vrijdag 9 maart om 16.15 uur.

Knowhow voor perfecte nagels
BEAUTY DÜSSELDORF toont in het segment Nail een compleet overzicht op nieuwe producten, verzorgingsconcepten en verwerkingstechnieken. Het Trefpunt Nail biedt met het bijzondere programma impulsen voor het werken in een nagelstudio. Professionals vanuit de praktijk en gerenommeerde firma’s presenteren hier de trends en innovaties. De verzorging van natuurlijke nagels, moderne nagellakken of kunstzinnige nail design – het programma bij het Trefpunt Nail biedt knowhow voor de perfecte nagels. De natuurlijke nagel en zijn omgeving, nail art met Shellac, kleursystemen voor de studio, pro & contra van online scholing, airbrush, maar ook noviteiten en de huidige trends staan hier op het programma.

Trefpunt voor voetspecialisten
Alles rond de verzorging van de voet, apparatuur en producten is te vinden in het segment Voet in hal 9. Hier bieden de exposanten een omvangrijk aanbod voor de podologiepraktijk en de cosmetische voetverzorging. De centrale ontmoetingsplek is traditiegetrouw het Trefpunt Voet met het allesomvattende, praktijk-georiënteerde bijscholingsaanbod. Dit jaar draait het onder meer om: nagelprotheses, spa-pedicure, beugeltechniek voor professionals en beginners, detox bij schimmelnagels, moderne behandelingsconcepten bij resistente nagelschimmel, hyaluron-behandelingen en de juiste manier van wondverzorging.
Voor alweer de vierde keer biedt de speciale tentoonstelling ‘Ausbildungszentrum Podologie’ omvangrijke informatie over de toekomst van het beroep, opleidingstrajecten, zwaartepunten binnen het beroep en ontwikkelingsmogelijkheden. De specialisatie van voetverzorger tot podoloog staat daarbij centraal. Samenwerkingspartner van BEAUTY DÜSSELDORF in het segment Voet is ‘podo consulting’ met als branche-expert Mechtild Geismann.

Weldadige lichaamsbehandelingen
Bij het segment Spa en Wellness in hal 9 staan producten en toepassingen voor een totale ontspanning centraal. De exposanten informeren de bezoekers over de huidige trends en toepassingen, maar ook over behandelings- en cabinetechniek. Bij het nieuwe Trefpunt Spa & Wellness staan businessthema’s, trends en treatments zoals de authentieke Thaise massage, AyurYoga massage of de Slow-stroke massage op het programma.
In het exclusief vormgegeven segment SPA BUSINESS presenteren gespecialiseerde aanbieders bovendien moderne spadesigns, exclusieve spa-brands en innovatieve spa-treatments.
Een bijzonder highlight in het programma is de onderscheiding van Spa Manager van het Jaar, op zondag 11 maart op 14.45 uur. Messe Düsseldorf en de Deutsche Wellness Verband willen met deze onderscheiding bijzondere persoonlijkheden en prestaties eren. De tien finalisten vertellen bovendien tijdens de discussieronde ‘Leren van de beste – spa managers in gesprek’ eveneens op zondag 11 maart vanaf 14 uur, over de praktijk binnen hun bedrijf. De Deutsche Wellness Verband reikt op zondag 11 maart om 16 uur tot slot de Wellness & Spa Innovation Awards uit.

BEAUTY 2018: één ticket, één prijs – alles inclusief
De beurs is uitsluitend voor vakbezoekers, op vertoning van vakbezoekerslegitimatie, toegankelijk die zich vooraf op www.beauty.de hebben geregistreerd. Na registratie kunnen er eTickets worden aangeschaft. Een online gekochte kaart kost 35 euro (dagkaart) en 50 euro (tweedagenkaart). De tickets zijn aan de kassa op het beursterrein 5 euro duurder. En het beste is: bij de ticketprijs zit alles inbegrepen. Dit vindt men alléén in Düsseldorf. Het bezoek aan de vakbeurs, deelname aan het vakprogramma, garderobe- en bagagedepot, de beursgids, kinderopvang en het openbaar vervoer in de regio Rhein-Ruhr – hiervoor geldt: één ticket, één prijs. Consumenten of mensen uit niet-gerelateerde branches worden niet toegelaten.

BEAUTY DÜSSELDORF is van vrijdag 9 tot en met zondag 11 maart 2018 van 9 tot 18 uur geopend. Meer (actuele) informatie kunt u vinden op www.beauty.de of via de BEAUTY-hotline +49 (0)211 4560 7602

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *