L’Oréal grote favoriet bij drogisterijen

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

8 Care Awards voor de beste introducties in de drogisterijbranche en een Oeuvre Award voor L’Oréal. Dat was afgelopen donderdag de oogst van de tweede uitreiking van de Careality Care Awards, georganiseerd door het drogisterijvakblad Careality. In samenwerking met sponsors Kruidvat, Trekpleister, DA, Etos, D.I.O. en Holland Pharma werden de awards op donderdag 9 maart februari uitgereikt in het Hotel Speulderbos te Garderen. Oud-schaatser Hein Vergeer presenteerde de avond met groot enthousiasme.

De Care Awards zijn in het leven geroepen om het innovatieve karakter van de drogisterijbranche te vieren. De medewerkers van de drogisterijen stemmen op hun drie favoriete producten per categorie. Daarna beoordeelt de vakjury, waarin de directies van alle drogisterijenketens zitting hebben, deze favorieten op diverse factoren. Maar zij uiten vooral hun waardering voor echte innovaties die daadwerkelijk wat aan de categorie toevoegden.

Zo’n 130 prominente retailers en leveranciers woonden het succesvolle Careality Care Award event bij. L’Oréal sleepte al drie Care Awards binnen voor succesvolle innovaties en op het eind van de avond ontvingen zij de ook nog de Oeuvre Award uit handen van jurylid Kees Buur, managing director buying director van A.S. Watson Health & Beauty Benelux (Kruidvat, Trekpleister, Pour Vous en Ici Paris XL).

Enkele woorden uit het juryrapport over L’Oréal:
L’Oréal is sinds jaar en dag een onmisbare partner voor de drogist. Het is volgens de voltallige jury een leverancier die altijd kiest voor de drogisterijbranche en daarmee binnen de trend van branchevervaging hun positie blijft ondersteunen. Met het winnen van drie Care Awards voor hun introducties in 2016 en de hoogste waardering van alle juryleden voor de factoren samenwerking en bedrijf, zijn zij bijna automatisch ook de partij die we graag willen belonen met de Oeuvre Award. L’Oréal laat haar innovatiekracht blijvend gelden en stemt haar introducties ook af op de Nederlandse markt, waardoor wij relevant kunnen blijven voor de consument. Die consument komt voor de producten van L’Oréal ook de drogisterij binnen en met de prima ondersteuning zorgt deze leverancier er ook voor dat we theater op de winkelvloer kunnen maken. Vanwege deze jarenlange hoge staat van dienst reiken we de Careality Oeuvre Award graag uit aan L’Oréal.” 

De succesvolle uitreiking van de Care Awards is een mooie traditie in de drogisterijbranche, een van de grootste branches van retailend Nederland.

De vakkundige jury van de Care Awards bestaat uit: 

  • Kees Buur, buying director A.S. Watson Health & Beauty Benelux
  • Arjan van der Lingen, commercieel directeur D.I.O drogisterijen
  • Remco de Haas, hoofd inkoop Holland Pharma
  • Jan-Derek Groenendaal, algemeen directeur Etos
  • Nico Alberts, oud-voorzitter van Neprofarm en directeur Nicis Consumer Health
  • Joop Rutte, eigenaar van Info2Action
  • Frank Turksma, voorzitter KNDB
  • Walborgh Kieskamp, directeur DA retail

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

De 8 winnaars van de Careality Care Awards per categorie zijn:

  • Garnier Loving Blends van L’Oréal  – Haarverzorging
  •  Kneipp Bodymousse’s  – Lichaamsverzorging
  •  Essie Gel Couture van L’Oréal – Decoratieve Cosmetica
  •  Full Spectrum Curcumin van Solgar – Gezondheidsproducten
  •  Skin Expert Pure Clay Masks van L’Oréal – Gezichtsverzorging
  •  A. Vogel Zuur Base Balance van Biohorma – Zelfzorg
  •  Pampers Baby Dry van Procter & Gamble – Baby & Mama
  •  Colgate Max White Expert White: Tandenborstel + Whitening Pen –  Mondverzorging

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *