Gastvrijheid, lachende gezichten en groen centraal op Zorgtotaal

Op 14 maart aanstaande staat de Jaarbeurs in Utrecht in het teken van Zorgtotaal. Tijdens deze driedaagse beurs worden kennis en producten op het gebied van zorg gepresenteerd aan professionals. Inhoud, beleving en entertainment staan centraal en dit komt o.a. tot uiting door de twee beleefpleinen van Stichting DoSocial en haar (samenwerkings)partners (7.C098 en 7.B098). Pim Pelser en Inge Dhaenens van Stichting DoSocial: “DoSocial verzorgt dagelijks een inspirerend programma voor beursbezoekers waarin het thema “lachende gezichten” centraal staat en trakteert iedere dag 50 ouderen en hun begeleiders op een trendtour die eindigt met een bourgondische lunch.”

Kennissessies en lachende gezichten
Stichting DoSocial streeft er samen met haar partners naar om duizenden lachende gezichten bij kwetsbare ouderen te realiseren. Dit is ook het hoofdthema in de kennissessie die iedere ochtend (om 11:15 uur) gegeven wordt door Pim Pelser (DoSocial) en Wenda Kielstra (Consumatics). Zij geven hiervoor praktische tips & tricks, onderbouwd met wetenschap. Hoe kunnen we ons brein beïnvloeden? Vanuit deze sessies wordt men uitgenodigd het DoSocial beleefplein te bezoeken waar dit ook daadwerkelijk kan worden ervaren.

Op het ene plein wordt dagelijks, na een korte trendtour met 50 ouderen over de beurs, een bourgondische lunch georganiseerd. Op het andere plein kunnen bezoekers kennismaken met de projecten van de stichting, waaronder: rondvaartboot Ilje, sociale ontmoetingstuin en de Sociale Voorraadkast. Dhaenens: “Met name onze Nostalgiekar, een mobiele nostalgische bakkerskar, gevuld met producten en attributen van toen, die herinneringen ophalen bij mensen met dementie, krijgt veel aandacht op ons plein. De kar wordt door de ervaren acteurs van Theater Veder op een bijzondere manier uitgelicht. Iedere bezoeker kan zelfs in ruil voor een selfie met de kar, mits online met #dosocial gedeeld, een eigen Nostalgiekar winnen. Dat gaat zeker lachende gezichten opleveren!”

Groener zorgen
Twee van de samenwerkingspartners van DoSocial zijn Boomkwekerij Ebben en BTL Nederland. Zij hebben de groene aankleding van de beleefpleinen verzorgd en zijn actief binnen het zorgsegment. Nick Drijfhout van Hooff, Directeur Business Development bij BTL geeft aan: “Samen met Stichting DoSocial en Theater Veder zetten we hiermee beleving en gastvrijheid binnen de zorg centraal. In de zorg draait alles om het welzijn van mensen en de omgeving heeft daarop een niet te onderschatten impact. Je voelt je beter in een groene omgeving. Daarom laten we bezoekers graag zien hoe je de buitenruimte kunt betrekken bij het zorgproces.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *