Driekwart consumenten weet meer dan winkelmedewerker

Holland & Barrett beloont kennis met korting.

image[2]

Nederlandse consumenten zijn ontevreden over de klantbeleving in winkels. Ruim één op vier denkt meer te weten over producten dan winkelmedewerkers. Dat blijkt uit onderzoek van Manhattan Associates, onder ruim 1000 Nederlanders. Als tegenbeweging op deze ongewenste trend start gezondheidswinkelketen Holland & Barrett (voorheen De Tuinen) een bijzondere actie: wie meer weet over de producten dan winkelmedewerkers ontvangt een korting.

Specialisten op de vloer
“Het initiatief is ontwikkeld om te laten zien dat onze medewerkers echte specialisten zijn”, vertelt Stephen Nieuwenhuis, operationeel directeur bij Holland & Barrett. “Al onze medewerkers worden opgeleid door de Holland & Barrett Natural Health Academy. Wij vinden het belangrijk om service op hoog niveau te bieden en zien het iedere dag weer als een leuke uitdaging om vragen van klanten zo goed mogelijk te beantwoorden.’’

De actie loopt van 13 februari tot 5 maart en geldt voor het gehele assortiment. Wanneer winkelmedewerkers een productvraag niet kan beantwoorden, krijgen klanten een korting van twintig procent.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *