DeTuinen.nl meest gebruikt voor online koop vitaminen

Consumenten kopen hun vitaminen online het liefst bij DeTuinen.nl. Dit blijkt uit de Web Performance Scan uit april 2015 van WUA!. Bij de vorige meting eindigde De Tuinen nog op de 7e plaats, maar ditmaal is de aanbieder er in geslaagd op ieder performance onderdeel in de top 3 terecht te komen.

De verschillen in die top zijn overigens opvallend klein. Zo volgt de nummer twee, Flinndal.nl, DeTuinen.nl op de voet met een achterstand van slechts 1 punt in de Web Performance Score.

De Tuinen.nlDrogisterijen vs. online winkels
De online markt voor vitamine supplementen bestaat uit twee soorten spelers, zo zegt WUA! “Enerzijds zijn er de landelijke fysieke drogisterijen. Deze profiteren van hun naamsbekendheid waardoor hun website veel vaker direct wordt ingeypt. De tweede groep bestaat uit de online drogisterijen, vitaminespecialisten en vitaminemerken. Deze aanbieders zijn duidelijk minder top-of-mind en zij worden dan ook verreweg het meest via een zoekmachine gevonden.
Wat consumenten erg waarderen aan DeTuinen.nl is het ruime aanbod en de overzichtelijkheid van de site. ‘Overzichtelijk, ruim gesorteerd en makkelijk vindbaar’, somt een tevreden consument op. Consumenten willen graag direct de informatie zien die voor hen belangrijk is en dat is precies wat de site van De Tuinen doet.”

Reactie de Tuinen
Lisette Ensing, E-commerce Manager Holland & Barrett Benelux, laat aan WUA! weten: “Wij zijn erg trots op deze externe erkenning. De Tuinen maakt een prachtige groei door en afgelopen jaar hebben we hard gewerkt aan de verbetering van onze site en vindbaarheid. We verkopen het breedstse assortiment voedingssupplementen van Nederland en onze focus ligt erop om onze klanten het winkelen te vergemakkeljken en goed te adviseren, anytime, anywhere!”

Web Performance Scan Vitaminen
In april 2015 heeft WUA! onderzoek gedaan naar het online oriëntatiegedrag van de Nederlandse consument die online vitaminen wil kopen. De ranking is gebaseerd op het unieke Web Performance Model van WUA!. De belangrijkste factoren voor het berekenen van de score per aanbieder zijn Vindbaarheid, Doorgaan, beleving van Look & Feel, Aanbod en Merk en Voorkeur.

In totaal oriënteerden 200 consumenten zich online op vitaminen. Zij waren vrij om hun eigen zoekmethode en voorkeuren te bepalen. Welke websites bezoeken ze? Wat is hun beleving qua merk, aanbod en look & feel van een website? Waarom kiezen ze voor de ene aanbieder en niet voor de andere? Elke respondent heeft vijf websites naar keuze beoordeeld; het onderzoek is gebaseerd op 1000 beoordelingen.

Op www.wua.nl is het volledige rapport te bestellen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *