D.I.O. luidt 2016 feestelijk in met 18 nieuwe winkels

Het nieuwe jaar is voor D.I.O. drogisterijen voortvarend van start gegaan. Op 7 januari maakten maar liefst 14 ondernemers de overstap naar de D.I.O. formule. In totaal openden 18 D.I.O. drogisterijen verspreid over heel Nederland hun deuren. De winkelstraten van Hollandscheveld tot Yerseke en van Zwartsluis tot Herten in Limburg zijn verrijkt met de D.I.O. winkels. In juli en september vorig jaar opende D.I.O. ook al meerdere winkels, waardoor de langverwachte grens van 200 D.I.O. drogisterijen werd doorbroken. Met deze nieuwste winkels staat de teller nu op ruim 200 D.I.O. drogisterijen.

DIO Zwart Nieuw-LekkerlandOp een en dezelfde dag bijna op hetzelfde moment zoveel winkels openen is vanzelfsprekend een hele klus, maar vooral een unieke happening die gevierd moet worden. De klanten konden onder het genot van een hapje en een drankje een kijkje komen nemen in hun winkel die in het welbekende paars-groene D.I.O. jasje is gestoken. Ze betraden de winkel door de balonnenboog, op naar de supersterke aanbiedingen en verlieten de winkel weer met een goed gevulde goodybag.

De directieleden, buitendienstmedewerkers en afdelingshoofden van D.I.O. gingen deze dag op pad om de kersverse D.I.O. ondernemers persoonlijk te feliciteren en ze succesvolle zaken toe te wensen. Met bloemen en met de camera ter hand doorkruisten zij het hele land. In alle winkels zinderde het van hernieuwde energie. Voor veel ondernemers is de onzekere, moeilijke periode achter de rug en kan er weer hoopvol naar de toekomst worden gekeken. Deze positieve energie was duidelijk voelbaar bij de ondernemers en de winkelmedewerkers, en daardoor ook bij de klanten.

Voor D.I.O. was 2015 een topjaar. Uitgeroepen tot beste servicedrogist van het jaar, de NFV innovatieprijs in de wacht gesleept, en zo’n 30 nieuwe winkels erbij. 2016 kent nu al een vliegende start. Voor D.I.O. betekent deze groei een bevestiging dat de formule toekomstbestendig is. Maar hoe groot D.I.O. ook moge worden, iedere drogisterij, hoe klein ook, blijft even belangrijk. De drogist blijft baas in eigen winkel, hij kent zijn specifieke klantenkring immers het beste. D.I.O. luistert naar de ondernemer, werkt samen waar dat kan en is altijd pragmatisch en flexibel. Ingrediënten die nodig zijn in deze snel veranderende markt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *