Al meer dan 41.054 Nederlandse handelaren zijn geregistreerd op het Europese inkoopplatform zentrada

Tot nu toe is de inkoop één van de belangrijkste zakelijke geheimen in de handel geweest. Gegevens uit Europa’s toonaangevende inkoopplatform voor zakelijke wederverkopers tonen voor het eerst hun Europese lidmaatschap structuur. Het gebruik van internet bij het inkopen van goederen ontwikkelt zich sneller dan verwacht. 

Onder de meer dan 363.128 geregistreerde handelaren in het zentrada.network bevinden zich ook 41.054 Nederlanders, waarvan, volgens hun opgaves in het inkoopnetwerk, ca 28% tot de stationaire et 72% tot de online detailhandel behoren. Nederland is daarmee in gebruikersdichtheid een van de leidende waarden in Europa.

„Uiteraard zien we de belangrijkste focus in de typische agglomeraties. Maar zeker interessant is het feit dat in Nederland, net in de rest van Europa, handelaren uit de randgebieden en buiten de grote steden inmiddels ook de voordelen van de online-inkoop gebruiken“, aldus Ron Schoenmakers, zentrada chef in Nederland, gevestigd in Maastricht.

Retailers moeten hun assortiment beleid nog beter afstemmen op hun eigen klantenfrequentie en extra verkoop genereren door seizoen varianten, nieuwe ideeën en artikelen  voor de dagelijkse behoefte om zo te overleven.
Een inkoopplatform als zentrada biedt de retailers een eenvoudige toegang tot aantrekkelijke assortimenten van vooraanstaande leveranciers en versterkt de onafhankelijkheid in de inkoop.
In tegenstelling tot bekende Aziatische portalen, vertegenwoordigt zentrada uitsluitend leveranciers met goederen binnen de EU, zodat een relatief snelle levering, kleinere afnamehoeveelheden en EU conforme producten gegarandeerd kunnen worden.

„zentrada werd aanvankelijk als een leveranciersgids gebruikt. Ondertussen zijn wij een Europa-breed transactieplatform en ondersteunen wij met een gecentraliseerd bestel- en betaalsysteem, alsmede een persoonlijke klantenservice, de Europese handel met transacties tussen de 250,- euro en 50.000,- euro per transactie“, aldus zentrada CEO Ingo Schloo over de zakelijke structuur en strategie.
Inkopers en leveranciers hebben beiden voordeel van de samenwerking en de ontwikkeling van de unieke Europese binnenmarkt in inkoop of verkoop. zentrada fungeert als een soort „katalysator“, die de digitalisering en de Europa-brede handel versnelt, in de tot nu toe ondoorzichtige tussenhandel.
Met teams in 6 landen, de zentrada-marktplaatsen en het TradeSafe orderplatform in 8 talen biedt het zentrada.network retailers en leveranciers Europawijde handel zonder risico’s en taalbarrières. Voor de zakelijke inkoper is het gebruik na registratie gratis.

Meer informatie via www.zentrada.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *