YUN Probiotherapy introduceert huidverzorgingsproducten op basis van vriendelijke bacteriën

2391-9aaf2399e5768327e911466d06092ac9 2391-90644998e1cb3bf636bee299b3e5c279 2391-a4504d03af9adb9a6642eff24e3cc6d1 2391-ef93f34d0fceeb860efc83aa5c7471e7

Na een succesvolle crowdfundingcampagne introduceert YUN Probiotherapy een complete lijn huidverzorgingsproducten gebaseerd op vriendelijke bacteriën. De Belgische biotech-startup is het eerste bedrijf ter wereld dat erin slaagt om levende probiotica succesvol te verwerken in commercieel beschikbare huidverzorgingsproducten. YUN Probiotherapy staat voor een volledig nieuwe categorie binnen de huidverzorging en is een belangrijke wetenschappelijke doorbraak in het terugdringen van het gebruik van antibiotica. Het assortiment bestaat uit producten die speciaal zijn ontwikkeld voor verschillende huidbehoeften. De producten zijn vanaf vandaag verkrijgbaar via de website van YUN Probiotherapy. De prijzen varieren van €23 tot €49.

Tom Verlinden, Managing Director van YUN Probiotherapy: “Als voormalig apotheker vroeg ik mij vaak af: waarom doden we de goede bacteriën in de strijd tegen de slechte? Met YUN zijn we uitgegaan van een eenvoudig, maar radicaal idee: wat als we nu gewoon de juiste, vriendelijke bacteriën toevoegen? Zo behandelen we niet alleen de symptomen, maar versterken we de belangrijke beschermlaag van de huid ook op langere termijn. En dat is precies waar we in geslaagd zijn.”

Met de producten van YUN pak je niet alleen snel en effectief de symptomen aan van bijvoorbeeld acne, voetschimmel en vaginale infecties. YUN biedt ook een uitgebreid assortiment voor de dagelijkse huidverzorging. Tom Verlinden van YUN: “Onze producten werken op twee manieren. Enerzijds voegen we vriendelijke bacteriën toe op plaatsen waar de huidproblemen zich voordoen. Anderzijds beschermen we duurzaam het microbioom, de belangrijke beschermlaag van de huid.”

Professor Microbiologie aan de Universiteit van Antwerpen, Sarah Lebeer vult aan: “Het microbioom is ons eerste verdedigingsmechanisme tegen nieuwe of terugkerende huidproblemen. De meeste harde zeep- en verzorgingsproducten doden of verwijderen niet alleen de slechte bacteriën die de huidproblemen veroorzaken, maar ook de goede bacteriën op onze huid. Een sterk microbioom is essentieel om huidproblemen duurzaam te verhelpen en goede bacteriën zijn daarvoor noodzakelijk.”

De huidverzorgingsproducten van YUN voegen alleen natuurlijke bestanddelen aan de huid toe. Vriendelijke bacteriën, de zogenaamde probiotica, versterken de beschermende huidlaag en herstellen de natuurlijke balans van de huid langdurig. De van nature goede bacteriën aanwezig op de huid, blijven daarbij in leven. De verzorgingsproducten bevatten geen schadelijke conserveermiddelen en zijn daarom 100% veilig voor de huid.

YUN Probiotherapy is een doorbraak in de natuurlijke huidverzorging, na meer dan tien jaar onderzoek in samenwerking met vooraanstaande wetenschappers van de Universiteit van Antwerpen. Geen enkel ander bedrijf slaagde er eerder in om de juiste levende probiotica succesvol te verwerken in commerciële huidverzorgingsproducten.

Dr. Ingmar Claes, als wetenschapper betrokken en werkzaam bij YUN: “De resultaten in ons lab zijn indrukwekkend en de eerste resultaten van de klinische tests bevestigen onze vermoedens: probiotherapie herstelt de natuurlijke balans van de huid en zorgt ervoor dat de symptomen van bekende huidkwalen verdwijnen, binnen maximaal vier weken, maar vaak al sneller. Niet alleen zijn we erin geslaagd de juiste probiotica voor de huid te bepalen. We hebben ook microcapsules ontwikkeld waarmee we ze in huidverzorgingsproducten kunnen verwerken. Probiotherapie is een belangrijke doorbraak in het terugdringen van het gebruik van antibiotica voor huidproblemen.”

YUN Probiotherapy verwacht in de toekomst nog aanvullende producten en toepassingen te ontwikkelen binnen de probiotherapie. Het bedrijf ontving recent een aanvullende subsidie van €500.000 van het Vlaams Agentschap voor Innoveren en Ondernemen (VLAIO) en opent binnenkort een nieuw wetenschapslaboratorium in de Darwin-incubator van de Universiteit Antwerpen.