Oer-Hollands Venco lanceert nieuwe merkcampagne: ‘Lekker Nederlands’


Venco en Alfred International maken Nederland nóg Nederlandser

‘Lekker Nederlands.’ Dat is de boodschap die Venco in zijn nieuwste merkcampagne communiceert. Met de nieuwe campagne wil het dropmerk de huidige positie als marktleider nog verder versterken. De campagne, ontwikkeld én geproduceerd door Alfred International, start met twee tv-commercials, later deze week volgt nog een derde met een nog te onthullen bekende Nederlander. Ex-voetballer Ronald de Boer verzorgt de voice-over van de commercials.

Maaike Maagdenberg, Marketing Directeur Cloetta: “Venco is drop en drop is Venco. Dat is het beeld dat mensen van Venco hebben. Daar zijn we natuurlijk heel trots op als marktleider, maar we wilden graag deze trots nog meer tot uiting brengen en de liefde voor het merk verder aanwakkeren. Daarom zijn we samen met Alfred International op zoek gegaan naar ons onderscheidend vermogen: en dat is dat wij onderdeel zijn van de eigenaardigheden die ons Nederlanders zo typeren. Drop en Venco horen net zo bij Nederland als het gebruik van onze fiets alsof het een auto is en onze drie kussen bij iedere begroeting.”

Lekker Nederlands
In de campagne ‘Lekker Nederlands’ draait dan ook alles om het aanvoelen van die typische Nederlandse eigenaardigheden waar we stiekem best een beetje om kunnen lachen. Zo komt een weerman aan bod die altijd klaagt over het weer- zelfs als het heerlijk warm is – en wordt onze regeltjescultuur op ludieke wijze in beeld gebracht. Nederlandser kan niet, zou je denken. Of toch? Want wat nu als je ook nog een Venco dropje toevoegt aan die over-de-top Nederlandse situatie? Dan wordt het nóg Nederlandser. Maagdenberg: “Door herkenbare, typische eigenschappen van de Nederlander op een humoristische positieve manier uit te vergroten en daaraan Venco te koppelen, maken we iets wat al heel erg Nederlands is nóg Nederlandser.”

Alfred International
Reclamebureau Alfred International ontwikkelde de nieuwe merkcampagne. Managing Partner Eddy Salfischberger: “Venco en Alfred zijn een natural fit. We delen niet alleen een liefde voor food en Nederlandse eigenaardigheden, maar ook een behoefte om verder te kijken dan alleen een leuk script. In deze campagne zijn we echt teruggegaan naar de kern van het merk. Met als resultaat dat er nu een groot idee ligt in een rijk domein waarop we samen met Venco nóg jaren kunnen voortbouwen.”

De campagne wordt onder andere door vertaald naar online, de social kanalen van Venco en de winkelvloer.

Bekijk TVC Draaiorgel

Bekijk TVC Weerman

Credits: Opdrachtgever: Venco | Bureau & Productie: Alfred International | Verantwoordelijk bij klant: Peter de Been, Bob Postma, Maaike Maagdenberg | Strategie: Edward van de Ridder | Art Director: Jorn Kruijsen | Copywriter: Jeroen van de Sande | Account: Mark de Leeuw | RTV-producer: Vittoria Robijns | Regisseur: Michiel ten Horn | Video Producer: Anne Greeve | Camera/D.O.P: Joris Kerbosch | Editor: Martin Heijgelaar (MRTN) | Muziek/Soundstudio: Goodsounds | Animatie & Design: Jorn Slotboom (Alfred) | Grading: Remy Lindenhovius (De Grot) | VFX: The Compound

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *