NIVEA Nederland steunt Voedselbank met landelijke actie

1+1 gratis +1 voor Voedselbanken Nederland: jij koopt, NIVEA doneert

De komende twee weken doneert NIVEA bij aankoop van elk 1+1 actieproduct bij Etos, een product aan de Voedselbank. Zo zorg je met dit initiatief niet alleen voor jezelf, maar ook voor een ander. Het initiatief is onderdeel van NIVEA’s wereldwijde #ShareTheCare campagne, die mensen inspireert om voor elkaar te zorgen en elkaar te helpen. Op basis van voorgaande acties is de verwachting dat NIVEA ongeveer 160.000 producten* zal doneren aan de Voedselbanken in Nederland. De uiteindelijke producten worden gekozen in samenwerking met de Voedselbank en zo afgestemd op de behoeften van hun klanten. De actie loopt van 28 februari tot en met 13 maart in alle filialen van drogisterij Etos.

Leo Wijnbelt, voorzitter Voedselbanken Nederland: “Armoede omvat veel meer dan te weinig geld voor
eten, want ook persoonlijke verzorgingsproducten, zoals shampoo en handzeep, kunnen veel van onze klanten zich niet veroorloven. De behoefte aan dit soort producten is groot. Daarom zijn we ontzettend blij om de handen ineen te slaan met NIVEA. Met de landelijke omvang van deze doneeractie en het feit dat we het aanbod kunnen afstemmen op de behoeften van onze klanten, kunnen we velen van hen helpen.”

Jij koopt, NIVEA doneert
Karin de Koning, country manager Benelux bij Beiersdorf, het moederbedrijf van NIVEA: “Wij vinden het belangrijk om voor elkaar te zorgen en elkaar te helpen, overal ter wereld. Met onze #SharetheCare initiatieven willen we mensen inspireren dit te doen, want kleine gebaren kunnen een groot verschil maken. We zijn dan ook ontzettend trots op onze samenwerking met Voedselbanken Nederland. Hiermee geven we hen die het extra hard nodig hebben, een steuntje in de rug met fijne verzorgingsproducten. Want NIVEA is er voor iedereen.”

Meer dan voedselhulp
In Nederland leven een miljoen mensen onder de armoedegrens. Voedselbanken Nederland helpt deze mensen, door hen op wekelijkse basis te ondersteunen met pakketten. In het algemeen gaat het hier om voedingsmiddelen, maar ook andere essentiële producten, zoals wasmiddel, shampoo of deodorant, worden aangeboden. Ook hierin zijn voedselbanken afhankelijk van donaties van bedrijven.

Share your care
NIVEA lanceerde in 2020, aan het begin van de pandemie, de #ShareTheCare campagne: een wereldwijd donatieprogramma om kwetsbare groepen in de samenleving te helpen in de strijd tegen COVID-19. Er werd per direct 50 miljoen euro beschikbaar gesteld voor crisismanagement op de plaatsen die het hardst getroffen waren, of waar het zorgsysteem zwak is. In Nederland werd in samenwerking met het Rode Kruis een ondersteuningspakket beschikbaar gesteld met daarin producten waar nu in de zorg behoefte aan is. Daarnaast gaf Beiersdorf in Nederland financiële steun aan Het Ouderenfonds en Het Leger des Heils. De samenwerking met Voedselbanken Nederland is een vervolg op de campagne, waarbij mensen in Nederland die het nu extra hard nodig hebben ondersteund worden met NIVEA verzorgingsproducten zoals shampoo, handzeep of crème.

*Dit aantal is een inschatting op basis van eerdere promoties en geeft geen garantie. Het aantal gedoneerde producten hangt af van hoeveel producten er uiteindelijk in de actieweken worden verkocht.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *