Nieuwe kansen voor fysiek op Retail Event Nederland 2016

Woensdag 25 en donderdag 26 mei 2016 is het zover: de derde editie van Retail Event Nederland in Expo Houten. Het vakevenement heeft dit jaar als centrale thema: ‘Werken aan de winkel; nieuwe kansen voor fysiek’. De beurs staat geheel in het teken van kansen, trends en ontwikkelingen in en rondom het fysieke verkoopkanaal.

Fysiek winkelen in Nederland
Online winkelen groeit sterk. Desondanks bestaat de totale detailhandelomzet nog steeds voor meer dan negentig procent uit omzet via het fysieke retailkanaal, zo blijkt uit onderzoek van het CBS. Bart van der Sommen, directeur Retail Event Nederland: “De winkelvloer biedt belangrijke functies die webwinkels vooralsnog niet of nauwelijks kunnen vervullen. Denk aan beleving, voelen, passen, uitproberen en persoonlijk contact met advies op maat.”

Actuele kennis en inspiratie
Véronique Bulthuis, sectormanager Retail van de Rabobank, opent het inhoudelijke programma op 25 mei met een actueel thema voor het fysieke kanaal. Zij zal op deze ochtend de ‘KoopstromenMonitor’ presenteren. Hiermee krijgen retailers inzicht in waar consumenten aankopen doen en andersom: waar de klanten van detaillisten vandaan komen.

Later op die dag zal Jan-Willem Grievink van het FoodService Instituut in zijn seminar over ‘blurring’ ingaan op de grensvervaging tussen de bestaande retailkolommen. In het middagprogramma zal Hans van Tellingen van Strabo in zijn presentatie de toekomst en perspectieven van fysieke winkels uiteenzetten. Een toekomst die zonniger is dan menigeen denkt! Naast bovengenoemde seminars zullen gedurende beide beursdagen actuele thema’s als huurverlaging, het Internet of Things in retail en pop-upretailing de revue passeren. Het informatieve gedeelte wordt aangevuld met praktijkcases van onder meer Adidas, Unilever en NS Stations

Werken aan de winkel op de beursvloer
Naast inhoudelijke kennis kunnen retailprofessionals een groot aantal productpresentaties en -demonstraties bijwonen op de beursvloer. De mix van toonaangevende, gevestigde leveranciers en uitdagende start-ups biedt iedere retailorganisatie een passend aanbod aan nieuwe productoplossingen en diensten. LG Business Solutions zal op de beursvloer een unieke retailoplossing demonstreren. Het bedrijf is ervan overtuigd dat deze nieuwe technologie een doorbraak in de wereld van de digital signage zal worden. Met deze techniek kan de consument een interactie realiseren tussen producten die getoond worden op een led-display. Retailers kunnen op de beursvloer dit jaar ook ‘live’ een snoepwinkel ervaren. Hier worden merken tot leven gebracht met innovatieve technologieën, zoals virtual reality, eye tracking en emotion tracking. Grootwinkelbedrijven en detaillisten die mee willen gaan met de tijd kunnen niet meer om de laatste trends en technologieën heen. Met deze derde beurseditie is een platform gerealiseerd voor een sector die weer naar de toekomst durft te kijken.

Meer informatie en bezoekersregistratie
Na voorregistratie via de website kunnen vakbezoekers kosteloos een bezoek brengen aan zowel de beurs als het seminarprogramma. Meer informatie over dit vakevenement is te vinden op www.retaileventnederland.nl.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *