MY VIRTUAL SHOPPING MALL

Nieuw online platform voor (kleine) retailers zonder eigen online shop en die graag hun klanten op vertrouwde manier blijven adviseren. Dichterbij echt winkelen komt het niet.

Omdat in deze gekke tijd de mensen zoveel mogelijk binnen moeten blijven, heeft de Amsterdamse ondernemer Barbara Kerseboom (eigenaar CODA Amsterdam) een nieuw online shopping platform gecreëerd. Voor collega-ondernemers en voor consumenten die lokale ondernemers een hart onder de riem willen steken. Een inventieve uitbreiding van de #supportyourlocals beweging! 

Echt contact met elkaar
Bij het begin van de sociale lockdown in Nederland bedacht Kerseboom al kant-en-klare boxen met lockdown essentials uit haar collectie – vitamine supplementen, wc-papier, hand sanitizers, zeep en meer. Uit het gemis van persoonlijk contact met klanten ontstond begin deze week dit nieuwe virtual shopping-concept dat zo dicht mogelijk bij écht winkelen in de buurt komt: virtual shoppen via FaceTime of Whatsapp video bellen. De winkelier en klant maken samen een rondje door de winkel zodat de klant op beeld kan zien hoe de producten eruit zien, ze/hij kan persoonlijk advies krijgen (bijvoorbeeld voor een nieuwe crème, make-up of scheerproduct) en er is echt intermenselijk contact, het gewone praatje dat zo veel mensen missen. Gezellig en informatief. En veilig!

Ervan uitgaande dat (start-up) CODA niet de enige winkel zonder online shop en met behoefte aan klanten is, heeft het CODA-team een nieuw Instagram platform gecreëerd voor alle Nederlandse retailers die in hetzelfde schuitje zitten: @MYVIRTUALSHOPPINGMALL.

Het concept voor de ondernemer
Deelnemende winkeliers posten een foto van hun winkel op hun eigen instagram feed met hieronder de volgende informatie: openingstijden (er moet iemand fysiek in de winkel aanwezig zijn), telefoonnummer(s) en de hashtag #myvirtualshopnl. Het CODA-team zorgt er vervolgens voor dat deelnemers ook zichtbaar worden in het Instagram-account @myvirtualshoppingmall.

Deelname is kosteloos, ook toegankelijk voor minder ‘tech savvy’-ondernemers en is er puur op gericht om elkaar in deze moeilijke tijd te versterken.

Het concept voor de consument
Alle deelnemende winkels worden verzameld in het Instagram account @myvirtualshoppingmall. Hier zie je in één oogopslag welke lokale ondernemers je kunt steunen. Shoppen wordt weer gezellig en zo persoonlijk als mogelijk in deze tijd. Betaling gaat eenvoudig via een tikkie of bank-overschrijving en de producten worden thuisbezorgd. Veilig en fun!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *