Jaarbeurs toneel van Nederlands grootste beauty-vakevent

Op zoek naar inspiratie en vakkennis en gewapend met een toegangskaart en een plattegrond, kwamen Nederlandse beautyprofessionals van 9 tot en met 11 april naar de Beautyspot.nl trade edition in de Jaarbeurs in Utrecht. De combinatie met MassageDagen, Beyond Beauty en Health & Healing die gelijktijdig plaatsvonden, maakte van de Jaarbeurs het toneel van het grootste en meest gevarieerde vakevent voor beautyprofessionals van Nederland.

Ruim 9100 beautyprofessionals bezochten Beautyspot.nl trade edition. Hier maakten zij kennis met de nieuwste trends en producten op beautygebied. 91% van de bezoekers vond de locatie zeer geschikt als locatie voor een beautybeurs. Zeven van de tien professionals is van plan om in het najaar de Beautyspot.nl live edition te bezoeken. Zo blijkt uit onderzoek van de organisatie.

Best bezochte sessies
De belangrijkste reden voor een bezoek was om op de hoogte te blijven van nieuwe product- en brancheontwikkelingen. Inspiratie opdoen en inkopen doen werd als tweede en derde reden genoemd. Het inhoudelijke programma bood veel inspiratie. Spreker Dr. David Njoo praatte de professional bij over rode vlekken in het gezicht. Hanny Roskamp had een krachtige boodschap over haar natuurlijke alternatieven voor botox. En bekende blogger Anna Nooshin vertelde alles over het blogger zijn. Eén op de vijf bezoekers heeft één of meerdere inhoudelijke sessies bezocht. De sessies kregen gemiddeld een 7,5 als rapportcijfer. De best bezochte sessies waren achtereenvolgens de inspiratiesessie van Tom Sebastian, de sessie van Jean Paul Janssens over groene cosmetica en het verhaal van Imed Baatout over de manier waarop de professional ervoor kan zorgen dat zij de juiste klant naar de salon haalt.

Uitreiking Bloggers Choice Award
Vijf bekende beautybloggers: Anna Nooshin, Laura Ponticorvo, Serena Verbon, An Knook en Theo Knoop gingen op de eerste beursdag langs de deelnemers om zich te laten informeren over de nieuwste producten. Zij kozen Surgaring Cane ontharingspasta van Caroline Cosmetics tot meest innovatieve product op de Beautyspot.nl trade edition. Magic Wimpers van Fogan Cosmetics werd tweede en Medex Causaal Deodorant eindigde als derde.

Nationale Nagelstudio Battle
Beginnende en gevorderde nagelstylisten gingen op zaterdag 9 en zondag 10 april de strijd met elkaar aan tijdens de Nationale Nagelstudio Battle. Er vonden vier battles plaats, twee op zaterdag en twee op zondag. De winnaars van zaterdag waren: Studio Stylish (gelpolish) en Nagelstudio Ellen (Acryl) Op zondag won Debbie Hehanussa allebei de battles, zowel voor gelpolish als acryl.

Over Beautyspot.nl trade edition
Jaarbeurs organiseert al meer dan 20 jaar de vertrouwde beautybeurzen in Utrecht. Deze editie van Beautyspot.nl trade edition was gelijktijdig met de vakbeurzen Massagedagen, Beyond Beauty en Health & Healing in de Jaarbeurs in Utrecht. In totaal kwamen 9524 beautyprofessionals naar de Jaarbeurs in Utrecht. Bezoekers konden met één kaartje meerdere beurzen bezoeken.
Op 10 en 11 september 2016 vindt Beautyspot.nl live edition plaats in de Jaarbeurs in Utrecht. Meer informatie is te vinden via www.Beautyspottrade.nl.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *