Etos faciliteert bloeddrukcampagne van Hartstichting

1 op de 4 Nederlanders heeft een hoge bloeddruk wat het risico op hart- en vaatziekten vergroot. Etos zet zich daarom in om meer bewustwording te creëren voor het belang van een gezonde bloeddruk. In het kader van de bloeddrukcampagne Mei Meet Maand van de Hartstichting kunnen mensen deze maand bij 300 Etos-winkels in Nederland gratis onder begeleiding zelf hun bloeddruk meten. Klik hier om te zien in welke Etos-filialen de bloeddruk meten mogelijk is.

Sebastiaan de Jong, CEO van Etos, laat zijn bloeddruk meten in een Etos-winkel in Haarlem en krijgt informatie van de Hartstichting.

Bloeddrukcampagne Mei Meet Maand
De Hartstichting houdt ook dit jaar de bloeddrukcampagne Mei Meet Maand. Mensen kunnen deze hele maand bij enkele honderden Etos-winkels in Nederland gratis onder begeleiding zelf hun bloeddruk meten. Sebastiaan de Jong, CEO van Etos: “Wij vinden het bij Etos belangrijk dat mensen iedere dag lekker in hun vel zitten. Steeds meer mensen zijn actief met hun gezondheid bezig en doen er van alles aan om fit en gezond te blijven. Daarom vinden wij deze campagne waarin mensen zelf hun bloeddruk meten ook zo belangrijk. Wij zijn blij dat vrijwilligers van de Hartstichting dit in onze Etos-winkels mogelijk maken.”

Etos’ missie is klanten helpen zich elke dag goed te voelen en dat ook zo lang mogelijk. Daarom is aandacht voor bloeddruk meten zo belangrijk. Ook via de website zorgt Etos voor meer bewustwording over het belang van bloeddruk meten. Daarnaast steunt Etos onderzoek naar hart- en vaatziekten met speciale aandacht voor het vrouwenhart van hoogleraar Hester den Ruijter, verbonden aan het UMC Utrecht.

Door vanaf je 40ste jaarlijks je bloeddruk te meten weet je of je een verhoogd risico hebt op een hartinfarct, beroerte of hartfalen. “Wie er op tijd bij is kan vaak door aanpassing van leefstijl de bloeddruk verlagen en zo hartproblemen voorkomen”, zegt Susanne Bogerd, arts van de Hartstichting. “Het meten van je bloeddruk zou net zo normaal moeten zijn als op de weegschaal staan. Zo kan voorkomen worden dat mensen hartpatiënt worden of onnodig (over)lijden aan een hartziekte.”