De Tuinen wordt Holland & Barrett

Vanmorgen heeft de directie van het retailconcern De Tuinen aan al haar medewerkers, leveranciers en stakeholders bekend gemaakt een nieuwe strategische richting in te willen slaan. De Tuinen gaat zich rebranden naar het internationale retailmerk Holland & Barrett en dit wordt vanaf vandaag in werking gezet.

Volgens Algemeen Directeur Colinda Hoegee zal de rebranding ongeveer 18 maanden in beslag gaan nemen.“Er zal voor mijn collega’s en mijzelf niets veranderen. De Tuinen heeft unieke merkwaarden, een uniek assortiment en een fantastische eigen cultuur, die worden aangevuld met de nog sterkere waarden van Holland & Barrett. Wij gaan een fantastisch Holland & Barrett Nederland worden!” Aldus Hoegee.’ De Tuinen en Holland & Barrett zijn binnen de NBTY Europe groep al bijna 12 jaar zusterbedrijven en liggen als retailmerk zeer dicht bij elkaar.
De Tuinen is de laatste jaren een spraakmakend retailmerk die inspeelt op de nieuwe kijk op gezondheid & wellness in Nederland en opvalt door de anticyclische groei die het de afgelopen jaren heeft doorgemaakt. Reden van de rebranding is dan ook de groei. Colinda Hoegee geeft aan: “Wij hebben de gave ambitie om internationaal door te willen groeien. Wij willen grenzeloos vernieuwend zijn en buiten de gebaande paden doorgroeien. Met een merk als Holland & Barrett hebben wij die mogelijkheid.”
De uitrol van het Holland & Barrett winkelconcept wordt snel in gang gezet. De eerstkomende nieuwe winkel zal worden geopend volgens het nieuwe concept.

Holland & Barrett is de laatste jaren flink gegroeid, de markt voor de zogehete ‘natural health’ is groeiende, zo ook Holland & Barrett die zich hierin als specilist heel goed onderscheidt. De keten heeft grote internationale ambities, zo is in 2012 de eerste winkel in China geopend en zijn de ambities voor Europa groot. Wereldwijd zijn er bijna 1000 Holland & Barrett winkels. Het merk is al bijna 100 jaar een wel bekend retailmerk met innovatieve producten, venieuwend winkel design en vooraanstaande customer experience.

Een reactie

  • Josh Steinmann

    De eerste Tuin in Nederland, “De Tuin van Babylon” te Den Haag was indertijd (1980) een sensatie, wat een leuke en avontuurlijke winkel was dat!

    Nu 35 jaar later met Holland & Barrett all over the world!

    Heel veel succes!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *