D.I.O. wint voor het eerst GfK Drogisterij Award

D.I.O. Drogisterijen heeft dit jaar de GfK Drogisterij Award in de wacht gesleept. De drogisterijketen eindigde de afgelopen twee jaar op de tweede plek, maar trekt dit keer aan het langste eind. Etos, die de award de afgelopen vijf jaar wist te winnen, eindigde als tweede en DA als derde.

Joop Holla, Research Director van GfK, reikte de prijs twee weken geleden uit, samen met Ivonne de Thouars, hoofdredacteur van het vakblad Careality. Het is de eerste keer dat D.I.O. de prijs in ontvangst mocht nemen.

DIO beste drogist 2016Erkenning vanuit consument
De GfK Drogisterij Award mag gezien worden als een erkenning vanuit de consument. Zes drogisterijformules werden namelijk door hun eigen klanten (1400 consumenten in totaal) met een rapportcijfer beoordeeld op acht verschillende aspecten: deskundigheid van het personeel, keuze drogisterijartikelen, vriendelijkheid personeel, goede kwaliteit, nette winkel, leuke sfeer, lage prijzen en aantrekkelijke aanbiedingen. D.I.O. scoorde het hoogste op de aspecten netheid en sfeer van de winkel, kwaliteit van de artikelen en keuze van het assortiment.

Verbetering
Met een gemiddelde waardering van 7,87 mag D.I.O. Drogisterij zich de beste drogist van Nederland noemen. Etos eindigde daar vlak achter met een 7,82 op de tweede plaats en DA completeert de top drie met een 7,77. In vergelijking met vorig jaar heeft D.I.O. zich vooral op haar lage prijzen en vriendelijkheid van personeel fors verbeterd terwijl deskundigheid van personeel iets minder positief werd beoordeeld in vergelijking met vorig jaar.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *