Etos Veenendaal-centrum verhuist

Etos in winkelcentrum Corridor sluit vandaag om 18:00 uur de deuren. De winkel van ondernemer Gerben Bijl verhuist 200 meter verderop, naar de Hoofdstraat 28. Woensdag 1 april om 9:00 uur gaat de nieuwe Etos open. De winkel is ingericht volgens het allernieuwste concept en biedt meer betaalgemak. Zo kunnen klanten ook zelf de aankopen scannen en afrekenen met pin bij de zelfscankassa’s.

Om de verspreiding van het coronavirus (COVID-19) zoveel mogelijk te beperken zijn alle openingsactiviteiten afgelast. “Er staat voorop dat klanten ons op dit moment meer nodig hebben dan ooit en wij willen er voor klanten en voor elkaar zijn”, zegt Gerben Bijl. “Ook vinden wij het belangrijk dat onze medewerkers veilig kunnen blijven werken. In voortdurend overleg met de overheid neemt Etos steeds nieuwe passende maatregelen om daarvoor te zorgen. Als gecertificeerd drogist zijn wij voor veel mensen nog steeds het eerste aanspreekpunt waar het gaat om hygiëne en gezondheid. Wij doen er alles aan om ervoor te zorgen dat klanten voor hun vragen en voor de producten die ze zoeken bij ons terecht kunnen blijven komen.” 

Maatregelen

Etos heeft voor de winkels een aantal aangescherpte maatregelen:

  • Om 1,5 meter afstand in de winkel te waarborgen mag maximaal één klant per 10 m2 in de winkel aanwezig zijn.
  • Het gebruik van een mandje is verplicht voor alle klanten.
  • Als het maximum aantal klanten aanwezig is in de winkel, vragen wij klanten buiten de winkel te wachten tot een andere klant de winkel verlaat.
  • Om op een veilige manier advies te geven aan klanten heeft Etos plexiglasschermen geplaatst bij de kassa’s.
  • Door middel van tape is de 1,5 meter afstand tot de kassa(medewerker) gemarkeerd.
  • Etos verstrekt de komende dagen opvallende hesjes aan winkelmedewerkers met daarop de oproep om voldoende afstand te houden. Op de achterzijde van de hesjes staat de tekst ‘We doen het samen. Hou voldoende afstand’.
  • Er zijn handenwasinstructies voor medewerkers en de richtlijn om hand-op-hand contact met collega’s en klanten te voorkomen.
  • Er is klanten gevraagd zoveel mogelijk met pin of contactloos te betalen.
  • Er zijn extra schoonmaakmaatregelen getroffen.
  • Testers van make-up en crèmes zijn verwijderd en er is gestopt met het schepsnoep.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *