De Groene Plus biedt de zekerheid van gecertificeerde kennis en kwaliteit

Drogisterij-breed voert het CBD een nieuw beeldmerk in: de Groene Plus. De Groene Plus zal uitsluitend gevoerd mogen worden door gecertificeerde drogisterijen. Dit beeldmerk staat voor het juiste product en deskundig advies over zelfzorg. Met de Groene Plus wijzen we de consument direct de weg naar de bijna 2.000 gecertificeerde drogisterijen. 

Boodschap aan consument
Onze boodschap aan de consument is duidelijk: met al je kleine kwalen, van hoesten tot hoofdpijn, wratten of een schimmelnagel kun je terecht bij een gecertificeerde drogisterij. Daar werken speciaal opgeleide vakmensen die jou en je gezin te helpen om gezond te worden én te blijven. Welke producten zijn veilig voor mijn kind? Hoe lang kan ik deze pijnstiller gebruiken? Kan ik crème tegen huidschimmel gebruiken als ik bloedverdunners slik? En welk product kan ik het beste gebruiken om beter te slapen? De drogist helpt je graag aan het juiste product, plus deskundig advies over zelfzorg. Je vindt ze bij Etos, DA, Kruidvat, Trekpleister en de zelfstandige drogist. Je herkent ze aan de groene plus. 

Vakmensen 
De drogisterijbranche telt 10.000 vakmensen met een erkend diploma. Deze gediplomeerde drogisten en assistent- drogisten zijn goed opgeleid en volgen elk jaar nascholing om hun vakkennis op peil te houden. Daarmee zijn ze uitstekend in staat om over zelfzorg te adviseren en dat willen we nog duidelijker maken aan de consument. We zijn er trots op dat we de consument kunnen helpen bij het managen van zijn eigen gezondheid. Hierdoor dragen we bij aan de verlaging van de zorgkosten.

Unieke samenwerking 
Alle drogisterijretailers Etos, DA, Kruidvat, Trekpleister en de zelfstandige drogisten hebben samen een campagne opgezet om de consument beter kennis te laten maken met de deskundigheid van de gecertificeerde drogist op het gebied van kleine kwalen. Een unieke campagne in retailland! Met deze meerjarige Publiekscampagne laten alle gecertificeerde drogisterijen voor het eerst gezamenlijk hun gezicht zien. De consument weet straks dat hij bij een drogist met de Groene Plus verzekerd is van het juiste product PLUS een deskundig advies over zelfzorg.

Baken
Het beeldmerk dient als baken voor de consument, die uitgebreid met de Groene Plus zal kennismaken via radiocommercials, dagbladen, een social media-campagne, advertenties in relevante consumentenmagazines zoals Vriendin, Margriet, Saar en Santé, alle uitingen van de drogisterijretailers en in de gecertificeerde drogisterijwinkels. 

Start eind januari
De Publiekscampagne gaat eind januari van start met de eerste radiocommercials. Zie je als consument straks de Groene Plus, dan weet je dat je gegarandeerd te maken hebt met een gecertificeerde drogisterij waar je de juiste producten krijgt PLUS deskundig advies over zelfzorg. De beste manier om zo gezond en vitaal mogelijk te blijven.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *