The Lekker Company crowdfund voor hervulbare douchegel met blikjes

Het Utrechtse verzorgingsmerk The Lekker Company, bekend van haar natuurlijke deodorant in kleurrijke verpakkingen, introduceert een nieuwe innovatie: een navulbare douchegel-dispenser met blikjes. Het systeem biedt een stijlvol, plasticvrij alternatief voor de miljoenen plastic flessen die jaarlijks in de badkamer belanden.
Via een crowdfundingcampagne hoopt het merk 100.000 euro op te halen om de eerste batch te realiseren. Ze zijn nu op ruim 70 procent van de investering.
“Wij hopen ons succes met de natuurlijke deodorant te herhalen, met een heel nieuw concept voor douchegel” aldus oprichter Dewi van de Waeter. “Wijj zullen de eerste in de Benelux zijn waarbij je je douchegel kunt hervullen met blikjes in plaats van plastic zakken. Knoeien is verleden tijd”
3,5% rente voor meedenkende consumenten
Consumenten kunnen via de crowdfunding elk €100 of meer lenen aan het project. In ruil ontvangen zij naast rente ook producten of andere voordelen, afhankelijk van het leenbedrag. Zij hebben hiervoor een samenwerking met platform CrowdAboutNow.
Plasticvrije groei
Met haar eerdere successen in natuurlijke verzorging – waaronder landelijke distributie bij Holland & Barrett, Etos en Albert Heijn en meer dan 350 Trustpilot-beoordelingen – is The Lekker Company een van de meest opvallende groeiers binnen duurzame consumentenmerken in Nederland en België. Met de douchegel-dispenser richt het bedrijf zich op de toenemende vraag naar duurzame oplossingen in het badkamersegment.
Over The Lekker Company
Opgericht in 2014, maakt The Lekker Company verzorgingsproducten die zowel milieuvriendelijk als gebruiksvriendelijk zijn. Het merk gelooft dat duurzaamheid geen compromis hoeft te zijn op gebruiksgemak of design. Het assortiment is vegan, 100% natuurlijk en zo duurzaam mogelijk verpakt.
Meer informatie over het project is te vinden op: crowdaboutnow.nl/campagnes/the-lekker-company