Deens skincaremerk Urtekram introduceert nieuwe merkidentiteit en collecties

Urtekram, producent van biologische skincare- en foodproducten, introduceert een vernieuwde merkidentiteit en productenrange. De rebranding is een hommage aan de rijke historie van Urtekram, wat ‘kruidenknuffel’ in het Deens betekent. De nieuwe visuele identiteit, logo en tagline ‘Nordic Beauty’ weerspiegelt de basiswaarden van het bedrijf: positiviteit, kwaliteit en welzijn voor iedereen. Om de nieuwe huisstijl te lanceren brengt Urtekram drie nieuwe ranges uit: Rise & Shine, Blown Away en Tune In.

Terug naar de basis
Sinds de oprichting in 1972 ontwikkelt en produceert Urtekram uitsluitend biologische producten. Het was een vanzelfsprekende keuze voor het bedrijf, dat de consument na wil laten denken over een milieuvriendelijke manier van consumeren. Daarom koos Urtekram voor een vernieuwde merkidentiteit dat eigentijds is, met een knipoog naar de historie van het bedrijf. Met de nadruk op planten en kruiden, de basis van hun producten, ontwikkelde zij een nieuw logo en visuele identiteit dat symbool staat voor positiviteit, kwaliteit en welzijn.

Voor deze nieuwe koers ontwikkelde en produceerde Urtekram drie nieuwe ranges, bestaand uit een shampoo, conditioner, body wash, body lotion, handzeep en handcrème met ieder een unieke geur. Met ingrediënten van natuurlijke oorsprong en botanische geuren, creëer je iedere dag een mindful moment voor jezelf.

Wakker worden met Rise & Shine
Fijn wakker worden doe je met de Rise & Shine range. De geur van sinaasappelbloesem in combinatie met specerijen zorgen voor een echte oppepper. Voedende ingrediënten als shea boter, aloë vera en hyaluronzuur zorgen voor een heerlijk zachte en stralende huid en haar. De shampoo en conditioner zijn dan ook uitermate geschikt voor droog en beschadigd haar. 

Voel de frisse wind van Blown Away
Kom in de zomerstemming met de Blown Away range. Deze fijne producten, met de zomerse geur van citrus en citroengras, laten je weer heerlijk fris voelen. Blown Away houdt het haar en de huid gevoed met verzorgende ingrediënten als aloë vera en hyaluronzuur. De shampoo en conditioner zorgen voor een echte hydratatieboost aan pluizig en sluik haar. 

Kom tot jezelf met Tune In
Ontspan met de natuurlijk kalmerende geur van lavendel. De verzorgende kwaliteiten van aloë vera in combinatie met wilgenschors extract en hyaluronzuur, zijn een krachtige en hydraterende mix voor de droge huid. Tune In shampoo en conditioner zijn speciaal ontwikkeld voor dof haar. De toevoeging van broccolizaadolie laat het haar weer stralen en glanzen.

Het beste voor mens en natuur
Ieder product in deze drie ranges hebben ingrediënten van natuurlijke oorsprong en zijn Ecocert-gecertificeerd biologisch, dierproefvrij en vegan. Afgelopen jaar stapte Urtekram al over op verpakkingen gemaakt van suikerrietafval, een milieuvriendelijk alternatief op regulier plastic. Daarnaast beschikt Urtekram over het Zero Plastic Inside-certificaat van de Plastic Soup Foundation.

Kijk voor meer informatie: urtekram.com.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *