Drogistenweekblad

Advertentie

HET GROOTSTE ONAFHANKELIJKE WEKELIJKSE VAKBLAD VOOR APOTHEEK, DROGISTERIJ, PARFUMERIE EN REFORM

Nu in DW

'Verbied dubieuze lokale belasting'

Leukste winkel verkiezing!
Genomineerd: Etos De Aarhof in Alphen aan den Rijn

Smeren maar!
De nieuwste bodyproducten

Product XL
Orly nagelverzorging

Mooie mascara's


Gezondheid

Ouders spelen voor arts

E-mail

 Een op de acht ouders zoekt eerder informatie online op over zijn zieke kind dan een arts te bellen. Dat blijkt uit onderzoek van de Universiteit van Louisville onder 240 ouders, meldt De Telegraaf.

Uit het onderzoek blijkt tevens dat ouders wel graag sites zouden bezoeken die specifiek worden aangeraden door hun huisarts. Volgens hoofdonderzoeker Purvi Shroff zou dit betekenen dat doktoren zich meer online zouden moeten begeven.

Lees meer...
 

Doorbraak in de strijd tegen griep

E-mail

Onderzoekers van onder andere de Wageningen Universiteit hebben een antilichaam geïsoleerd dat werkt tegen de meest gevaarlijke griepvirussen. De vinding wordt beschouwd als een doorbraak in de strijd tegen de griep.

Het nieuwe antilichaam schakelt een groot deel van type A-griepvirussen uit door zich te binden aan eiwitten op een virusoppervlak, dat bij deze virussen precies hetzelfde is.

Lees meer...
 

Geven van borstvoeding wordt na 13 weken gestaakt

E-mail

Vrouwen met een pasgeboren baby geven hun oogappel gemiddeld dertien weken borstvoeding voordat zij overstappen op flesvoeding. Dit blijkt uit een onderzoek dat babyproductenmerk Difrax liet uitvoeren door het onafhankelijke bureau Blauw research. Blauw heeft het onderzoek uitgevoerd onder twee groepen: kolvende moeders en niet-kolvende moeders.

Vermoedelijk is de reden dat vrouwen na dertien weken stoppen met het geven van borstvoeding  dat zij weer aan het werk gaan na afloop van hun zwangerschapsverlof. Een derde van de kolvende moeders met een baan vindt het gênant om op het werk te kolven. Van de kolvende moeders met een baan heeft 32 procent zelfs geen goede plek op het werk om te kolven.

Lees meer...
 

'Druif beschermt tegen zonnestraling'

E-mail

Uit onderzoek is gebleken dat druiven ingrediënten bevatten die de huidcellen beschermen tegen de schadelijke UV-straling van de zon.

Het onderzoek werd uitgevoerd door de Universiteit van Barcelona en het CSIS (Spaans Nationaal Onderzoekscentrum). Onderzoekers ontdekten dat de flavonoïden (sterke antioxidanten) in de druiven de huidcellen beschermen.

Lees meer...
 
Pagina 1 van 13

Poll

Geef jij proactief (ongevraagd) advies bij verkoop van zelfzorgmiddelen?

DW Kalender

No current events.

Advertenties